Öncelikle sizi biraz tanıyabilir miyiz?
İsmim Türkmen KAYA. 1971 yılında Başkale’de dünyaya geldim. İlk ve orta öğrenimimi Başkale’de tamamladıktan sonra, 1984’ de Van’a yerleştikten sonra Lise öğrenimimi de Edremit’te tamamladım.
Tabi okul hayatımın yanı sıra iş hayatında da bana bir rol biçilmişti. Şu an iştigal etmekte olduğum akaryakıt sektörü baba mesleğim, orta okul yıllarında babamın yanında iş hayatıma başladım. 20’li yaşlarımda askerlik görevimi tamamladıktan sonra ailemle birlikte akaryakıt sektöründe faaliyetlerime devam ettim. 2003 yılında ailemden ayrılarak kendi ilk istasyonumu kurdum.
İş hayatınızdan bahsedebilir misiniz?
Sektörümüz oldukça zor bir sektör, müşteri memnuniyeti başta olmak üzere birçok incelik isteyen bir sektör. Ben çocukluk yıllarımda bu sektörün içinde bulunduğum için sektöre hakim olduğumu düşünüyorum. Şu an iki istasyonum var ve toplamda bu istasyonlarda 36 personel istihdam etmekteyiz. En büyük hedefim kent ekonomisine katkı sağlamak ve daha fazla istihdam.
Akaryakıt sektörünün yanı sıra Cafe/Restoran ve ambalaj sektöründe de faaliyet göstermekteyim. Bu sektörlerde ise yaklaşık 60 personel istihdam etmekteyiz.
Öncelikleriniz ve Kalite Politikanız nedir?
Ana sektörüm olan akaryakıt sektörü ile ilgili yorum yapmak istiyorum. İlk önceliğimiz yüksek standartlarda hizmet sunmak, nedeni nedir diye soracak olursanız, şu an marka değeri tartışılmaz bir ismin bayiliğini yürütmekteyiz. Bu da ister istemez bir takım standartlara uyulmasını gerektiriyor. Misal; yüzde yüz müşteri memnuniyeti ve kaliteli hizmet ilk önceliğimiz bu konuda birçok deneyime sahibiz, hatta çalışanlarımız konu ile ilgili birçok ödül dahi aldılar.
Avrupa standartlarında bir istasyon olduğumuz için ister istemez araç ve gereçlerimiz de bu standartlarda. Engelli vatandaşlarımız da önceliklerimiz arasında istasyonumuz bu önemle donatılmıştır.
Çalışan arkadaşlarımızı sürekli eğitime tabi tutuyoruz. Özellikle müşteri tavsiyelerini dikkate alıyoruz. Bu nokta da Van’a ve Vanlıya gereken değeri vermeye çalışıyoruz.
Ayrıca yakın zamanda akıllı dolum sitemini devreye aldık. Bu da değişim dönüşüm noktasında önem arz etmekte.
Sektörünüzün zorlukları nelerdir?
Kalifiye eleman sorunu ve haksız rekabet en büyük sıkıntımız diyebilirim. Hizmet sektöründe kalifiye elaman en önemli gereksinimdir. Bu nokta da gerek işletme içi gerekse kurumsal anlamda tüm çalışanlarımız sürekli olarak gerekli eğitimlerden geçiyorlar. Bu eğitimler yeri geldiğinde 6 aylık bir periyodik zaman alabiliyor.
Van Sevdalısıyım!
İl dışında bir takım yatırımlarım var ancak hayatımın şehri olması münasebetiyle bütün ilgimi Van’a göstermeye çalışıyorum ve yatırımlarımın hemen hemen %90’ı nı buraya yapmış bulunmaktayım. Bunun yanı sıra kent ekonomisine katkıda bulunmak ve istihdamı artırmak adına bir takım düşüncelerim ve planlarım var.