Askıya Alma Sistemi Hakkında
İlgili Link:https://www.ticaret.gov.tr/ithalat/askiya-alma-ve-tarife-kontenjani/askiya-alma-sistemi Askıya Alma Sistemi, Türkiye ve AB'de üretimi bulunmayan sanayiürünleri için gümrük vergilerini askıya alma, AB ve Türkiye'de üretimi bulunan ancak yetersiz olan ürünler için ise tarife kontenjanı (kota) uygulanmaktadır. Bu uygulama ile sanayicimizin hammaddelere erişiminin kolaylaştırılması ve uluslararası piyasada rekabetçiliğinin artırılması hedeflenmektedir. Diğer taraftan, ülkemiz ile Avrupa Birliği arasındaki Avrupa Kömür Çelik Topluluğu Serbest Ticaret Anlaşması kapsamı demir çelik ve kömür ürünleri askıya alma sisteminin kapsamınındışındadır. Yürürlüğe giren askıya alma/kota düzenlemeleri tüm AB üyeleri ve Türkiye için geçerlidir. Bitmiş/nihai ürünler veperakende satış amacı taşıyan ürünler askıya alma rejimine konu edilemez. Askıya Alma Sistemi kapsamında gümrük vergisi muafiyeti tanınan ürünler İthalat Rejimi Kararı eki V Sayılı Liste'de yayımlanmaktadır. Askıya Alma Sistemi çerçevesinde yapılacak yeni başvurular yapılmadan önce güncel V Sayılı Liste'nin incelenmesi gerekmektedir. İthalat Tebliği (İthalat:2020/18)Askıya Alma Sistemine ilişkin hükümleri içermektedir.Söz konusu İthalat Tebliği'ne (İthalat: 2020/18) ulaşmak için tıklayınız. Hangi ürünler için askıya alma / kota başvurusu yapılabilir? Türkiye’de yerleşik üreticilerin üretimlerinde kullandığı, Türkiye ve AB’de imalatı bulunmayan (imalatın bulunması ancak yetersiz olması durumunda kota başvurusu yapılabilir), Askıya alındıktan sonra yıllık tahsil edilmeyecek gümrük vergisi miktarı 15.000 Avro karşılığı Türk Lirasından az olmayan hammadde, yarı mamul ya da imalat bileşenleri için askıya alma / kota başvurusu yapılabilir. Kimler askıya alma / kota başvurusu yapabilir? Türkiye’de yerleşik, Başvurusu konusu ürünü üretiminde kullanan üretici firmalaraskıya alma/ kota başvurusu yapabilir. Başvurular ne zaman yapılır? Askıya Alma Sistemi'ne dair tüm süreçler aşağıdaki zaman çizelgesinde özetlenmiştir. A) Toplantı Takvimi Ocak Dönemi Temmuz Dönemi Birinci ETSG Toplantısı 20/04/2020-15/05/2020 tarihleri arasında 20/10/2020-15/11/2020 tarihleri arasında İkinci ETSG Toplantısı 05/06/2020-15/06/2020 tarihleri arasında 05/12/2020-20/12/2020 tarihleri arasında Üçüncü ETSG Toplanatısı 05/07/2020-15/0/2020 tarihleri arasında 20/01/2021-30/01/2021 tarihleri arasında Ek (İhtiyari) ETSG Toplantısı 01-15/09/2020 tarihleri arasında 15/02/2021 ile 28/02/2021 tarihleri arasında B) Yeni Askıya Alma Talepleri Ocak Dönemi Temmuz Dönemi Askıya Alma ve Kotaların Yürürlüğe Girişi 01 / 01 / 2021 01 / 07 / 2021 Taleplerin Genel Müdürlüğe İletileceği En Son Tarih * 15 / 02 / 2020 15 / 08 / 2020 C) İtirazlar Yeni askıya alma taleplerine ilişkin itirazlar, İthalat Genel Müdürlüğüne İkinci ETSG toplantısından 5 iş günü öncesinde yapılır.** Yürürlükteki askıya alma sistemine tabi ürünlere yapılacak itirazlar ise, yine İthalat Genel Müdürlüğüne Birinci ETSG toplantısından 5 iş günüöncesinde yapılır.** 01/01/2021Dönemiİtiraz Tarihleri: Yeni Askıya Alma Taleplerine İtiraz:01 / 06 / 2020 Yürürlükteki Askıya Alma Sistemine Tabi Ürünler:01 / 05 / 2020 01/07/2021Dönemiİtiraz Tarihleri: Yeni Askıya Alma Taleplerine İtiraz:01 / 12/ 2020 Yürürlükteki Askıya Alma Sistemine Tabi Ürünler: 15/ 10/ 2020 D) Temdit Talepleri Yürürlükteki Askıya Almaların Temdit Tarihi 01/01/2021 Yürürlükteki Askıya Alma Sistemine Tabi Ürünlerin Temdit Taleplerinin Genel Müdürlüğe İletileceği Son Tarihi 01/03/2020 Temdit taleplerine ilişkin itirazlar,İthalat Genel Müdürlüğüne Birinci ETSG toplantısıöncesinde yapılır.** 01/01/2021Dönemi Temdit Taleplerine İtiraz Tarihi:01 / 05 / 2020 * Taleplerin değerlendirilmesi sonucunda başvurularda eksik bilgi ve belge olması durumunda anılan eksiklikler başvuru sahibi firmalarca giderilerek Ocak dönemi için en son 01/03/2020; Temmuz dönemi için 01/09/2020 tarihine kadar Genel Müdürlüğe iletilir. ** Netleşmiş toplantı tarihlerine ilişkin bilgiaskiyaalma@ticaret.gov.tre-posta adresinden temin edilebilir. Başvurular nasıl yapılır? Tüm belgeler elektronik ortamda askiyaalma@ticaret.gov.tre-posta adresine ve ayrıca ıslak imzalı olarak fiziki posta yoluyla Genel Müdürlüğe iletilecektir. Aşağıda her bir başvuru türü için ibraz edilmesi gereken belgeler sıralanmaktadır. Hem Türkçe hem de İngilizce ek ve formlardaki bilgiler eksiksiz olarak doldurulmalıdır. Tebliğ hükümlerine göre yapılan ve Bakanlığa iletilen başvurular için ayrıca: Başvuru/itiraz konusu ürüne dair teknik bilgiler (teknik resimler, block diyagramları, fotoğraf, katalog, kimyasal formül vs) Talep konusu ürünün AB veya Türkiye’de yerleşik, mevcut veya potansiyel üreticilerinin isim ve adresleri ile talep konusu ürünün tedarikine ilişkin talep sahibi firmayla üretici firmalar arasındaki görüşme detayları Geçerli kapasite raporu belgeleri gereklidir.
Detaylar
Eklenme Tarihi : 02.03.2020 03:00